reklama Místo pro Vaši reklamu
AKCE Vyber si reklamní banner pro svoji firmu úplně zadarmo

Vyhledávání

 

/


 
 

 
 

 
 

* Tato položka je povinná

 
Plzeňský kraj Jihočeský kraj Praha Karlovarský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Pardubický kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj Moravskoslezský kraj
Mapa krajů

BBC: obyvatelé Východní Evropy si stěžují na „spiknutí“ výrobců potravin

Nehledě na to, že české a německé potraviny se prodávají v obchodech ve stejném balení, jejich kvalita a obsah se podstatně liší, píše BBC

 

                                                              

Kvůli této „amorální praxi" mnozí Češi a další obyvatelé Střední a Východní Evropy pravidelně jezdí do Německa nakupovat v místních supermarketech, když nechtějí kupovat „napodobeniny" a přeplácet, dodává BBC. Po pádu komunismu ve Střední a Východní Evropě dříve nedostupné zboží zaplnilo trh, píše zpravodaj BBC Rob Cameron. Dnes se v těchto oblastech prodává stejné jídlo a nápoje, jako v Západní Evropě. „Ale Čechům, Slovákům, Polákům a Maďarům začíná docházet: obchodní značky mohou být stejné, ale obsah se liší", uvádí autor.

„Plechovka tuňáka stojí 1 euro. V Česku stojí kolem 1,5 euro. Ryby tady mají dobrou kvalitu — ne to, co prodávají do zahraničí" řekl kupující z Česka Petr Zedínek v německém supermarketu. Poté vzal Čech z ledničky buřty. „Obsah masa: 87 %. „Zkuste najít takové párky v Česku", pokračoval Zedínek. Petr a jeho rodina žijí v Modljanech, vesnici nedaleko od Teplic. Třikrát měsíčně jezdí přes hranici do Saska nakupovat. Dělá to nejen tato rodina: přibližně polovina aut na parkovišti má českou SPZ.

„Jestliže porovnáte potraviny: stejné balení, ale obsah je úplně jiný. To je velmi smutné. Někdy mám dojem, že jsme jakýsi odpadkový koš pro výrobce: co zbylo, posílají do Česka", řekla žena Petra Sarka. Podle evropských zákonů mohou potravinářské společnosti přizpůsobovat své produkty místním chutím. Ale Zedínkovi a mnozí další jsou přesvědčeni, že „odhalili spiknutí evropských potravinářských velkoobchodů", píše autor materiálu.„Vezměme si například tento ledový čaj. Nálepka na lahvích je stejná jak v Česku, tak v Německu.

Ale v českém je o 40 % méně extraktu čaje, a přesto je mnohem dražší, než německý", řekl ministr zemědělství ČR Marian Jurečka. „Nebo si vezměme klobásy: německá plechovka vypadá stejně jako česká. Ale ta, která se prodává v Německu, je vyrobena z vepřového, a česká z recyklovaného drůbežího".

Jak ukázal test v roce 2015, prováděný na Vysoké škole chemicko-technologické v Praze, takové potraviny, jako je káva, sýr, margarín, čokoláda a další, prodávané ve stejném balení v Německu a v Česku, se o 35 % liší kvalitou nebo obsahem.

Podle Jurečkových slov prodej různých potravin ve stejném balení je „amorální". Na základě toho on a jeho slovenští a maďarští kolegové shromažďují informace pro Evropskou komisi s cílem změnit tuto situaci. „Toto téma se už stalo prioritní pro země Visegrádské skupiny", dochází k závěru autor BBC.

Zadejte si poptávku zdarma, ušetřete až 40% z koncové ceny. Poptejte zdarma jakékoliv služby nebo zboží a získejte nejlepší nabídku! Poptávat můžete cokoliv, např. překlady angličtina, němčina, ruština, cestovní kanceláře, letenky, prodej a pronájem bytů v Praze, Brně, Ostravě, zateplení, stavební firmy, stavební materiál, klimatizace, solární systémy, stavební dozor, tepelná čerpadla, zednické práce, ubytování, jazykové školy, hypotéky, úvěry, reklamní agentury, tiskárny, autobazary, nová i ojetá vozidla a motocykly, náhradní díly, autodoprava, servisy, disky a pneumatiky, LPG, CNG, pojištění, leasing nebo například notářské a advokátní služby a mnoho a mnoho dalších oborů…

Poptávky zdarma se vyplatí, ale pamatujte, že nejlevnější není vždy nejlepší. Vybírejte podle referencí dodavatelů a za své peníze chtějte vždy to nejlepší, co můžete dostat.

Kategorie: Finance Zdraví
Všechny kategorie: Historie Zahraničí Domácí Finance Cestování Koktejl Zdraví Auto/Moto Bydlení

reklama
Místo pro Vaši reklamu
Easytranslate24